Alla inlägg den 10 december 2015

Av Kristoffer Nordlöf - 10 december 2015 16:51

Ursäkta på förhand om inlägget kommer innehålla en drös med svärord (brukar oftast inte svära, men det här gången)

Ett ord om dagen: Besvikelse!
Inte på kamraterna, inte på läraren, utan på mig själv.
Debattseminariumet som jag trodde skulle gå bra, slutade i ett helvetets katastrof för min del.
Jag är djupt besviken och arg mig själv att min käft var stängd hela seminariet, alltså i 3 timmar! (Tur att det inte var betygsgrundande)
Varför är jag då besviken?
För att jag trodde att jag hade gått vidare i det muntliga, tydligen inte.

2009 när jag läste på universitetet blev jag utfryst från min basgrupp. Ja ni hörde rätt; på universitetetsnivå! Elever som trodde de var så jävla mycket bättre än andra så de klanka ner på mig och stötte ut mig för att, vad de trodde, jag inte "kunde" något.
Jag försökte öppna mun och berätta saker som skulle bevisa motsatsen, men det gick ju inte med tanke på att "kamraterna" tog över så fort jag sa något. Inte nog med det, de skrattade på Debattseminariumet vi hade då. Även den jävla läraren vi hade då, som tack och lov är sparkad nu, hånade mig.

Det har gjort att jag utvecklad en BIAS för det muntliga. Ni som inte vet vad en BIAS är;
Det är något som missgynnar en individ eller en grupp elever, samtidigt som det kan gynna en annan som gillar att tala.
Därför

Det jag är mest besviken på är att jag svek min debattpartner idag, totalt!

Även att det var 5 jävla år sedan detta hände och jag trodde det hade släppts, men låset satt kvar och jag fick panik och totalt jävla blackout eftersom jag var rädd för att öppna käften och få höra skatt och hån.

Mina kamrater jag har nu är underbara. Kursansvarige vi har i denna kurs är riktigt bra.
Spelar stor roll i min "kamp" (eller hur man nu ska uttrycka det) att få bort hindret.
Har ju trots allt 4 år på mig att öva och vi alla har våra brister!

Anyway, drog ut ur salen och stack hem, gick hem, direkt. Utan att säga hej då på grund av besvikelsen på mig själv.

Tur att musik kan lugna mig helt (Five finger death punch)

Tack och hej!
// Kriss


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt studentliv som lärare i F-3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards