Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Pluggteknik

Av Kristoffer Nordlöf - 7 december 2015 11:57

Då var det dags att dra på mig "läskunnigheten".
Ledig idag men vad betyder det egentligen?
Ledig på fredag men vad betyder det egentligen?
Torsdagen består av ett 3 timmar långt debattseminarium där vi debatterar om skollagen bland annat. Kan bli roligt men en utmaning att sitta still så länge med tanke på min svanskota.

Dagens plugg består av böckerna "barn, barndom & samhälle" , "utbildning, demokrati & medborgarskap" och en basketmatch eller två i bakgrunden (blir nog 2)

Jag har alltid, sedan tidig skolgång, varit i behov av något ljud i bakgrunden om jag ska kunna plugga ( om man bortser från det grova borrande våningen över alltså -.- )
Men musik i öronen, en bra film eller tonvis av NBA matcher.
Kan dessutom inte plugga mer än 1 timme åt gången för då går jag inte in något i lilla skallen.
Skulle vara roligt att veta, men vad är er pluggteknik? :)

// Kriss

 
 
Ingen bild

Bella

7 december 2015 16:44

En timme i taget här oxå, sen måste jag ta paus! Allt från att klappa kaninerna lite till att åka till stallet flera timmar haha. Och antingen måste jag ha musik/tv:n igång i bakgrunden eller helt knäpptyst. Beror på vilket humör jag är på ^^

Kristoffer Nordlöf

7 december 2015 20:46

skönt att vi ligger i samma liga där ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristoffer Nordlöf - 22 december 2015 11:15

Haha, nästan som jag inte kan hålla mig för skratt när jag ska skriva detta inlägg. Ekonomi, sparande...vad är det? :P Hur som helst, detta blir det sista inlägget för i år då jag nu går på "jullov", fram till 11:e Januari.   Att plugga på univ...

Av Kristoffer Nordlöf - 10 december 2015 16:51

Ursäkta på förhand om inlägget kommer innehålla en drös med svärord (brukar oftast inte svära, men det här gången) Ett ord om dagen: Besvikelse! Inte på kamraterna, inte på läraren, utan på mig själv. Debattseminariumet som jag trodde skulle g...

Av Kristoffer Nordlöf - 2 december 2015 20:22


Det finns många motiv till varför en student vill bli just lärare, eller utbilda sig till något annat för den delen.   Idag satt jag med en klasskamrat, i väntan på föreläsningen, som berättade hennes motiv till varför yrket har valts. Hon hade ...

Av Kristoffer Nordlöf - 27 november 2015 13:34

Ordet motivation är väldigt individinriktat. Jag kan inte stå till svars för att alla har motivationen för att plugga. Att säga till någon som inte presetrerar bra på grund av bristande motivation "det här klarar du", de orden fungerar väldigt sällan...

Av Kristoffer Nordlöf - 23 november 2015 19:55


Dags att bli lite seriös i detta inlägg. För er som orkar och vill läsa, varsegoda.   Jag blev mobbad under nästan hela min skolgång, fram till gymnasiet. Som 15-åring försökte jag ta livet av mig två gånger på grund av all verbal och fysisk mo...

Presentation


En blogg om mitt studentliv som lärare i F-3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards