Alla inlägg den 2 december 2015

Av Kristoffer Nordlöf - 2 december 2015 20:22

Det finns många motiv till varför en student vill bli just lärare, eller utbilda sig till något annat för den delen.


Idag satt jag med en klasskamrat, i väntan på föreläsningen, som berättade hennes motiv till varför yrket har valts. Hon hade en dålig lärare som gjorde skolgången svårare, därav vill hon bli lärare för att toppa lärarens dåliga uppförande.

Ett riktigt bra motiv anser jag!

Tyvärr finns ju lärare som inte vill det bästa för barnen. Dessa "lärare" hör EJ hemma i yrket!


Varför har då jag valt denna inriktning?


När jag pluggade lärarlinjen sist fanns inte inriktningen F-3, utan den var indelad i grundskolans tidigare och senare år. Jag läste de tidigare åren som var årskurs 1-6.

Varför jag inte läste klart var på grund av personliga problem.


Anyway, jag har alltid brunnit för barns bästa och barns fantasi. Att få forska i barns fantasi är något som jag i framtiden får se om jag gör, det är iallfall något jag inte har uteslutit.

Mitt första val var fritidshem men jag kom inte in. F-3 är alltså mitt andraval och eftersom jag jobbat med det innan kändes det naturligt att plugga detta, eftersom jag stormtrivdes på jobbet.

Jobba med barn är något jag planerar på att göra hela mitt liv!


 

Nu undrar jag, för er som vill svara, vad är erat motiv till att studera till just lärare?


//Kriss




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt studentliv som lärare i F-3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards